Plantering, Rabatter & ogräs

Nu kom det (lite) värme, så man får inte klaga även om det regnat både igår och idag. Här planterar jag ut Zinnior, och de andra sommarblommorna i de nygjorda rabatterna jag grävt. Igår fick jag lite hjälp av sonen också, så hann vi klippa gräsmattan mellan skurarna. Rensat ogräs i snödroppelandet, tulpanerna har blommat över nu och nu får tjälkarna vissna ner, får vi se om Queen of night, den svarta tulpanen återkommer…..hoppas.!IMGP4866Kirgislökarna står fortfarande i blom, lyser med sina purpurlila bollar.IMGP5026Har blommat sedan i slutet av maj……vill ha mera sorter som är så blomvilliga! IMGP5010Tog in rädisor idag som jag sått i maj, ska så en andra omgång idag.IMGP5023Zinnia har planterats ut i pallkragarna, gillar att blommor och grönsaker får samsas om utrymmet.IMGP5022men kålfjärilarna blev inte skrämda av att tagetes planterades i lådorna…suck….fiberduk över verka inte heller hjälpa så mycket heller, och några bekämpningsmedel vill jag inte befatta mig med!IMGP5015Mina överblommade tulpaner…. snart får man gräva ner nya tulpanlökar…..har redan börjat titta på olika sorter, och det finns ju en hel del att välja på! IMGP5014Findlands vita ros som jag planterade för en månad sen har börjat skjuta skott, och imorse fick den vara ett paraply åt en trast unge….gillar att fåglarna får nytta av buskarna och för mig får de äta från vinbärsbuskarna också, bara de låter bli smultronen, hihi

Published in: Okategoriserade on 2014/07/03 at 12:23  Comments (1)  

The URI to TrackBack this entry is: https://eddienytt.wordpress.com/2014/07/03/plantering-rabatter-ogras/trackback/

RSS feed for comments on this post.

One CommentLämna en kommentar

  1. Reblogga detta på Eddienytt och kommenterade:

    Kirgislök som blommade så länge ifjol, har i år inte ens knappt fått knoppar….för kallt?, tror det kan bero på den hårda lerjorden så ska prova sätta mer kompodtjord här…


Lämna en kommentar