Vårkänslor

…Vilken solig eftermiddag, vi fick jag & hundarna då vi med spark var ute i ungefär en timme på isen…..Det vita reflekterar kraftigt och jag glömde mina solglasögon…. Väl hemma fick hundarna ligga på farstubron i solen, medans jag drack lite kaffe på bron, för att sen försöka ”gå” till växthuset, ska nog säga att jag hellre pulsa fram dit.….Ville bara kolla om det gick att gå in i växthuset för all snö….…och dörren var nästan  snöfri, så det gick att komma in dit idag….Ååh som jag längtar tills det hänger fullt av gurkor och tomater härinne till sommaren.Kunde inte motstå den här Krokusen, som jag hitta på Ica….plockade lite vide ( som inte fått kissar än)…Ni vet ju hur det är, Sov Du lilla videung, än så är det vinter, osv Hoppas den klarar nattkylan, kanske får den övernatta i garaget där det är lite varmare. (krokus) Är så less på ljung, mossa och granrisdekorationen sen i höstas så nu åker den på komposten!Calle sitter slö efter sparkturen mitt på gården, vill inte gå in …fast ytterdörren står på gläntmys Eddie vill hellre gå in och lägga sig i fåtöljen

Published in: Okategoriserade on 2012/03/15 at 19:17  Comments (1)