Blank- Is!

Veckans plusgrader, har bjudit på regn…massor med vatten ovanpå is, som under natten frusit till is. Igår kväll när jag skulle ”gå”, eller åka-på-skorna- bakom Calle hände det som jag bara väntat mig. Jag halkade ordentligt och slog i ryggen när jag landade efter en luftfärd, som hette duga. Calle hade fått syn på en hundkompis( Jack Russeltik) som stalltjejen(grannen) hade med sig. Oj, hur gick det, medans jag tog mig upp igen. Hur det känns idag? Går krokig …..tur jag är ledig idag, men hur jag ska klara av att jobba hela helgen, vet jag inte! Idag snöar det, inte för att det blir nåt lättare, ovanpå is där man ska gå. Funderar på broddar nu, 🙂 Vår gårdsplan, på kvällen när vattnet fryser på Regn och smältande snö, förvandlar gården till en skridsko is.Närmast trappan har vi skrapat bort isen med spadenIdag har hundarna fått aktiverats med toarullar, och klicker, så min rygg får vila sig från ryckiga koppelpromenader.

Published in: Okategoriserade on 2012/03/29 at 12:46  Kommentera  

The URI to TrackBack this entry is: https://eddienytt.wordpress.com/2012/03/29/blank-is/trackback/

RSS feed for comments on this post.

Lämna en kommentar